4seasons world

Photobucket
Sekarang nie dh start keje.. Sngt letih tp mmg dh adat klu dh keje so just take it as a challenge to me to be a better person in life. Dh keje bru tau mcm mane susah mak ayah cri duit untuk kite.. Sngt susah.. Tp bile dh dpt duit sngt berbaloi.

Sunday, June 10, 2012

Review: Rooftop prince

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. dah lame x menjeguk blog nie.. internet connection menjadi penghalang untuk saya meng'update' blog ( padahal malas, hehehe)...

So hari nie saje nak buat review untuk drama korea terbaru iaitu Rooftoop Prince.. 

Sinopsis

Yong Tae-Mu (Lee Tae-Sung), selepas membunuh sepupunya yang hilang di Amerika Syarikat (AS), kembali ke Korea, mendakwa bahawa sepupunya, Yong Tae-Yong (Micky Yoochun), tidak dapat ditemui di New York, US. Sementara itu, Tae-mu telah mempunyai hubungan rahsia dengan Se-na (Jung Yoo-batu).

Dua tahun selepas kehilangan Tae-Yong, empat orang lelaki berpakaian dalam pakaian era Joseon, jatuh ke atas bumbung rumah Park-ha (Ha Ji-min). Pemimpin mereka mendakwa bahawa dia adalah Putera Mahkota Joseon (Micky Yoochun), bersama-sama dengan rombongannya Song Man​​-bo (Lee Min-ho), Woo Yong-sool (Jung Suk-won), dan Chi-san (Choi Woo -shik). Satu hari, Putera Mahkota Lee Gak melihat Se-na yang menyerupai isteri tercinta beliau, yang ditemui lemas dalam abad ke-18. Beliau yakin telah berlaku kelahiran semula.

Sementara itu, presiden syarikat Yeo (Ban Hyo-jung) telah tersilap dengan menganggap Lee Gak adalah cucunya, Yong Tae Yong, kerana wajah mereka yang seiras dan  percaya bahawa cucunya yang lama menghilang akhirnya kembali. Lee Gak menyedari bahawa dia telah mengembara 300 tahun  ke tahun 2012 di Seoul, adalah untuk mencari kebenaran di sebalik kematian misteri kematian isterinya.

Dalam usaha untuk mendekati Se-na, yang juga pembantu peribadi Presiden Yeo, Lee Gak berpura-pura bahawa dia adalah Tae-yong. Tae-mu, percaya bahawa dia membunuh sepupunya di New York, berasa terancam apabila dia mendengar berita bahawa Tae-Yong telah kembali dan mula bekerja dalam syarikat.Sebaliknya, Park-ha terkejut, dan agak sedih dengan berita bahawa rakan baru yang memanggil dirinya Putera Mahkota, sebenarnya, cucu kepada Ketua Pegawai Eksekutif. Tetapi tidak lama, beliau menyedari bahawa dia mencintai Lee Gak, dan merasa sedih sebagai putera Lee Gak menghampiri Se Na untuk menyelesaikan misteri kematian puteri .

 Di atas adalah serba sedikit sinopsis berkenaan cerita ini. Drama ini sebanyak 20 episod. Saya sudah tgk n mmg daebak n terbaik sngt.. sngt2 best cerita nie.. tak rugi untuk ditonton.. sekarang drama ini ada ditayangkan di ONE HD di saluran 393 di Astro. drama ini juga boleh ditonton secara online di Dramacrazy.net or site yang lain. drama ini mmg terbaik sngt... really enjoyable drama..

So, enjoy the trailer of this drama... (not own by me) credit to : drama fever

So, good night and enjoy the drama.. (^.^)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts